Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Październikowa mPotęga

Podczas październikowych zajęć realizowanych w ramach programu grantowego mPotęga uczniowie naszej szkoły postanowili odpowiedzieć na pytanie „Na co mi ta matematyka?” Starając się znaleźć odpowiedź na to nurtujące pytanie wyruszyli na spacer po najbliższej okolicy. W parku, w jesiennych liściach odnaleźli symetrię, w konarach drzew - kąty, kasztany i jarzębina - to kule. W znakach drogowych dostrzegli wielokąty, przejście dla pieszych nawiązywało do równoległości. Domy i inne budynki - to przykłady graniastosłupów.

Każdy odnaleziony element był doskonałą okazją do powtórzenia i utrwalenia pojęć z nim związanych.

Po zakończonych zajęciach uczestnicy projektu postanowili poszukać Królowej Nauk w swoim najbliższym otoczeniu. Okazało się, iż matematyka dominuje również w domu. Codzienne czynności, takie jak przygotowywanie posiłków, planowanie czasu, wybieranie odpowiednich ubrań wymagają znajomości matematyki. Obsługa urządzeń elektronicznych również opiera się na matematycznych zasadach. Sprzęt AGD, meble oraz różnego rodzaju opakowania swoim kształtem nawiązują do matematyki, to typowe przykłady figur przestrzennych.

Analizując swoje spostrzeżenia, uczestnicy programu stwierdzili,  iż matematyka nie jest jedynie nauką szkolną. Matematyka, to fundamentalne narzędzie, które pomaga lepiej rozumieć świat i skuteczniej w nim funkcjonować, jest nieodłączną częścią naszego życia.